Граємось словами

Часто нам не вистачає часу на заняття з дітьми. Але розвивати своїх чад можна і в процесі приготування вечері, дорогою в садок, на прогулянці, використовуючи прості ігри. Отже, зловіть увагу дошкільника на кухні і запропонуйте цікаві завдання. З їх допомогою тренується мислення і увага, пам’ять і швидкість реакції. А ще такі ігри зміцнюють дружні взаємини в родині.

Що з чого?

У 4-5 років діти вже знають про будову предметів, рослин, об’єктів. Тому ведучий (мама) називає слово-завдання, наприклад, «троянда». Малюк повинен розповісти, що у неї є стебло, листочки, квітка. Плаття складається з тканини, ґудзиків, кишеньок; стілець — зі спинки, ніжок, сидіння. Потім можна помінятися ролями. В ролі ведучого завдання перед мамою нехай ставить син або донька.

Протилежності

Знайомити з словами-антонімами можна і в дошкільному віці. Та не обов’язково озвучувати філологічний термін. Краще назвати гру «Протилежні слова». Чорний-білий, веселий-сумний, ніч-день, солодкий-солоний — таких пар є безліч.

Зайве

Ведучий говорить: «На городі ростуть картопля, капуста, слон, кріп». Завдання дитини — назвати зайве слово, те, яке не вписується в логічний ряд. Щоб було цікавіше, після зайвого слова можна плескати в долоні. Так у дошкільника буде розвиватися стриманість.

Назви категорій

Гру починає батько і каже: «Я знаю 5 назв дерев: клен, липа, дуб, береза, яблуня». Дитина може обрати назви овочів, меблів, посуду, фруктів, фарб, тварин. Можна говорити імена, озвучувати професії, марки машин.

Узагальнення

Гра, протилежна попередній. Ведучий називає види, наприклад, яблука, сливи, апельсини. Дошкільник узагальнює, що все це фрукти. Шафа, стілець, тумбочка — меблі, Дідусь, хресна, тато, братик — родина. Для різноманітності роль ведучого бере на себе малюк.